Investeerimispettus

Indrek luges internetis uudiseid, kui talle jäi silma vilkuv reklaam pealkirjaga „Muretu tulevik“: ilus pilt palmi all puhkavast härrast, käes kokteiliklaas ja naeratus näol. Veel oli kirjas järgmist: „Investeerides täna, oled astunud sammu majandusliku vabaduse suunas tulevikus. Ainult täna ja Sulle on hea pakkumine, jäta kontaktandmed ja me võtame Sinuga ühendust.“

Indrekul tekkis huvi teemaga pisut tutvust teha ja ta trükkis ankeeti oma kontaktandmed. Ei läinud tundigi, kui Indrek sai kõne tundmatult välismaa numbrilt. Ta võttis kõne vastu ja teiselpool tutvustas ennast Natalja, kes asus kohe rääkima investeerimisvõimalusest. Superpakkumine Indrekule on saadaval vaid täna. Ka otsuse peaks täna langetama ja teostama kas ülekande või kaarditehingu. Samuti on kohe vaja läbi viia isiku tuvastamine, vastasel juhul ei ole mõtet edasi rääkida, kuna pakkumine on väga personaalne. Isiku tuvastamiseks pidi Indrek tegema foto oma ID-kaardi mõlemast poolest ja ka endast ning saatma need Whatsappi kaudu Natalja edastatud numbrile.

Natalja rääkis Indrekule, et sooviks väga kogu esitlust toetavat materjali Indrekuga jagada. Samuti saab ta Indrekut aidata edaspidi vajalike toimingute tegemisel. Selleks on mehel vaja vaid oma arvutisse alla laadida üks programm – Anydesk –, mis oli Natalja sõnul ohutu ja lihtsalt üks tehniline abimees. Indrekule tundus hea mõte, kui Natalja saab teda abistada, sest ta ei olnud arvutiga suurem sõber. Indrek laadis programmi Natalja juhendamisel alla ning mõne minuti pärast pidi Indrek ainult oma arvuti ekraani jälgima. Ekraanil liikusid pildid omasoodu. Natalja näitas Indrekule igasugu graafikuid ning rääkis mingitest maavaradest ja krüptost. Kuna Indrekul polnud nendest aimugi, siis ta vaid kuulas ega hakanud ka Nataljale täpsustavaid küsimusi esitama, kuna ei soovinud neiu ees rumalana näida, ning oli kõigega nõus.

Järgmise sammuna tuli saata raha n-ö investeerimiskontole. Indrek pidi sisenema oma internetipanka ja tegema esimese sissemakse. Minimaalne sissemakse summa oli 2500 eurot, selle kande ta ka tegi. Makse tegemisel aitas teda taas Natalja, kuna Indrek oli Anydeski programmiga andnud juurdepääsu oma arvutile, nii et võõras sai seal kõike teha. Neiu täitis ära makse saaja andmed: Marina Lopez ja Suurbritannias asuva konto number. Indrek küll korra mõtles, et makse läheks justkui eraisikule, aga taas kord ei tahtnud ennast rumalana näidata ega hakanud sekkuma. Indrek kinnitas makse Smart-ID-ga. Kui makse oli tehtud, tuli Indreku telefonile mitu korda Smart-ID kinnituskoodide päringuid, küll küsiti PIN1- ja PIN2-koodi. Ta ei pööranud sellele tähelepanu ja kinnitas kõik päringud. Natalja kiitis Indrekut, kui hea otsuse ta tegi, ja nüüd pole muud kui jääda rahasumma kasvamist ootama. Indrek oli samuti oma otsusega rahul ja meelgi oli rõõmus, et küll nüüd vedas. Sellist tootlust ükski Eesti ettevõte talle pakkuda ei suudaks. Rahasumma pidi kasvama igal kuul kuni 50%.

Paari päeva pärast sai aga Indrek päringu pangast tegevuse tõttu, mis viitas üheselt pettusele. Indrek tegi kõne panka ja ilmsiks tuli olukord, mida Indreks poleks ka halvimas unenäos osanud ette kujutada.

Petturid olid Indreku internetipanga üle võtnud, samuti oli tehtud uus Smart-ID konto. See kõik oli juhtunud sel ajal, kui Indrek Nataljaga suheldes PIN-koodiga päringuid kinnitas. Ta oli kinnitanud uue Smart-ID loomise, ja internetipanga juurdepääsu tagas petturitele Anydeski programmi abil. Indreku kontole oli võetud kolm kiirlaenu, kokku summas 23 000 eurot. Kogu see summa oli edasi kantud viiele erinevale eraisikule välisriikidesse. Ka oli tulevikumaksete alla sisestatud maksekorraldusi, et kogu Indreku kontol olev raha ära kanda. Petturid ei saanud kohe kogu raha kätte, kuna limiidid seadsid piiranguid.

Indrek kaotas kontolt 2500 eurot ja tal on nüüd vaja maksta tagasi kolm kiirlaenu. Indrek püüdis ka saada kontakti talle teadaolevate telefoninumbritega, aga tulutult, telefon isegi ei kutsunud.